Carilah Perbendaharaan Yang Kekal.

Wednesday, October 21, 2009


Assalamua'laikum wbt

Kurnia dan nikmat Allah yang banyak adalah harta simpanan yang abadi bagi pemiliknya. Hanya itulah yang akan mengiringi mereka menuju tempat tinggal abadi. Yakni,keIslaman,keimanan,ihsan, amalan yang baik, ketaqwaan, jihad, taubat dan kembali ke jalanNya:

Bukanlah menghadapkan wajahmu ke arah timur dan barat itu suatu kebajikan, akan tetapi sesungguhnya kebajikan itu ialah beriman kepada Allah, hari kemudian, malaikat-malaikat, kitab-kitab, nabi-nabi, dan memberikan harta yang dicintainya kepada kerabatnya, anak-anak yatim, orang-orang miskin, musafir (yang memerlukan pertolongan) dan orang-orang yang meminta-minta; dan (memerdekakan) hamba sahaya, mendirikan solat, dan menunaikan zakat dan orang-orang yang menepati janjinya apabila ia berjanji, dan orang-orang yang sabar dalam kesempitan, penderitaan dan dalam peperangan. Mereka itulah orang-orang yang benar (imannya); dan mereka itulah orang-orang yang bertaqwa. (Al-Baqarah:177)

Ya Allah letakkanlah dunia ini di tanganku dan bukannya di hatiku supaya aku bisa menguasai duniaku dan tidak akan terpesona dengan nikmat dunia yang sementara ini. Aku juga berharap supaya Engkau tidak letak dunia di hatiku kerana aku bimbang hatiku akan lalai dengan kenikmatan dunia yang menipu. Ampunkanlah segala dosa-dosaku yang lalu.. Amin.

0 comments:

Post a Comment