BUKAN SEKADAR TAZKIRAH

Tuesday, July 21, 2009

SABDA NABI SAW...aku melihat dalam kalangan umatku yang berdiri di atas titian sirat dalam keadaan terketar-ketar kerana takut terjatuh ke dalam neraka, sebagaimana ketarnya orang yang sakit tenat, tiba-tiba datang amalan hatinya iaitu perasaan 'husnu dzan'(bersangka baik)terhadap Allah, maka husnu dzan nya itu menyelamatkannya daripada terjatuh ke dalam neraka serta dapat meneruskan perjalanan melalui titian sirat itu dengan selamat menuju ke syurga..HADIS RIWAYAT AT-TIRMIZI..

oleh kerana sepanjang bulan Rejab & Julai ini terlalu banyak aktiviti dan program yang wajib saya hadiri menyebabkan laman blog ini selalu saja ketinggalan biarpun telah saya kumpulkan beberapa artikel untuk dikongsi dengan para pembaca sekalian namun kekangan masa selalu saja menjadi halangan untuk saya poskan artikel tersebut...harap saya bukan da'i yang suka beralasan. astaghfirullah. Walaubagaimanapun Alhamdulillah sedikit tazkirah ringkas daripada hadis di atas dapat saya poskan..moga2 ia dikira ibadah oleh Allah kepada saya dalam menyampaikan ajaran nabi SAW dan menjadi saham kepada saya untuk hari akhirat esok..

Saya juga berharap saya dapat sentiasa update blog saya ini supaya tidak bersikap zalim kepada saluran dakwah yang diberi ini...

Akhir kata Alhamdulillah dan tahniah kepada PAS atas kemenanagn di Manek Urai..

0 comments:

Post a Comment